داعش مسئولیت دو حمله انتحاری در تونس را بر عهده گرفت 
کد خبر: 3822938
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

داعش مسئولیت دو حمله انتحاری در تونس را بر عهده گرفت 

گروه بین‌الملل ـ گروه تکفیری ـ تروریستی داعش مسئولیت وقوع دو حمله‌ انتحاری در پایتخت تونس که یک کشته و چند زخمی برجای گذاشت را برعهده گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری یورونیوز؛ بنابر اعلام وزارت کشور تونس، نخستین انفجار دیروز(6 تیرماه) زمانی رخ داد که مهاجم انتحاری خود را در برابر یک خودروی گشت پلیس در خیابان «شارل دوگل» و در 200 متری ساختمان سفارت فرانسه منفجر کرد.

در این حادثه دستکم یک مأمور پلیس کشته و دو تن دیگر از ماموران به همراه دو غیرنظامی مجروح شده‌اند.

مهاجم انتحاری دوم نیز خود را در نزدیکی یک ایستگاه پلیس در محله القرجانی پایتخت منفجر کرد. در پی این حمله نیز دستکم چهار تن زخمی شدند.

خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش اعلام کرد که عاملان حمله به نیروهای امنیتی در پایتخت تونس از عناصر داعش بودند.
 
یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت: «من با دخترم مشغول خرید بودیم که صدای یک انفجار بزرگ را شنیدیم. ما جسد تروریست را بعد از آن‌که خودش را منفجر کرده بود روی زمین دیدیم.»
 
یوسف الشاهد، نخست‌وزیر تونس در نخستین واکنش به این انفجارهای تروریستی گفت: تروریسم و تروریست‌ها در تونس در حالت یأس و ناامیدی هستند.

وی گفت: بعد از موفقیت‌های امنیتی و نظامی که در سال‌های اخیر به ویژه در ماه رمضان حاصل گشت، تروریسم و تروریست‌ها در تونس در وضعیت ناامیدی هستند.
از سوی دیگر، سازمان همکاری اسلامی به شدت دو انفجار انتحاری در پایتخت تونس را محکوم کرده و بر ایستادگی و همبستگی خود با دولت تونس در تمامی تدابیری که علیه تروریسم و رادیکالیسم اتخاذ می‌کند، تاکید کرد.

در همین حال، حزب «زنده باد تونس» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله نشانگر شکست سخت تروریست‌ها در ممانعت از تحقق پیشرفت و آزادی و دموکراسی در تونس است. این حزب بر لزوم ایستادگی در کنار نهادهای دولت و بخش نظامی و امنیتی کشور تاکید کرد.

تونس در سال‌های اخیر به دفعات شاهد حملات تروریستی به نیروهای نظامی خود بوده است. در اکتبر سال گذشته زنی خود را در مرکز پایتخت منفجر کرد که این انفجار ۱۵ زخمی شامل ۱۰ مجروح در میان نیروهای پلیس برجا گذاشت.

در یکی از مرگبارترین این حملات در روز 24 نوامبر 2015 مهاجمان اتوبوس حامل سربازان گارد ریاست جمهوری را در مرکز پایتخت هدف قرار دادند که این واقعه به کشته شدن 12 نیروی نظامی منجر شد.
 
انتهای پیام
captcha